lördag 23 april 2011

23 April

I Legacyväg så har jag inget nytt att tillägga från denna dag.

Gällande Standard, så har jag spanat igenom USAs "Regionals", där (överraskning?) majoritet av lekarna i top8 från varje tävling är RUG/Cawblade/UW Control.

Påtagligt var dock att det var väldigt lite Boros (som jag trodde skulle vara fler av), men att en hel del RDW, Koth Red och (hör och häpna) Vampires tog sig till top8.
En viss mängd Valakut har gjort detsamma, dock har dom flesta spelat Lotus Cobror (något jag INTE kommer att göra, MEST av ekonomiska skäl).

Jag kommer troligen att mainboarda en del Green Sun Zenith och några Summoning Traps. (kommer most likely att spela 6 av dessa - många spelar endast 4).
Resterande kommer att vara i SB, då jag har 4x GsZ och 4x ST.




Det ser fortfarande tunt ut på SM-kval i Sverige på andra orter än i Göteborg.
Får hoppas att det snart kommer att läggas upp fler, annars kommer 70% av alla i SM heta Glenn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar