tisdag 26 april 2011

26 April

Äntligen slut på dessa röda dagar! :)
Idag damp det ner 5 kuvert i brevlådan.

En hel del bränn till min tänkta Legacylek.
Dock inte komplett, så OM jag skulle tävla imorgon i Onsdags-Legacy på Dragons Lair så skulle det bli med en högst temporär lek, bestående av:

4 Figure of Destiny
3 Goblin Guide
2 Chain lightning
4 Lightning Bolt
4 Lava Spike
4 Price of Progress
3 Kiln Fiend
4 Hellspark Elemental
1 Jana Ballard, Task Mage
1 Ball Lightning
4 Demigod of Revenge
4 Fireblast
19 Mountain
2 Arid Mesa
1 Scalding Tarn
(+ Sideboard)

Förutom dessa, så kom en del kort till min Valakut lek.

4x Primeval Titan
1x Inferno Titan
2x Summoning Trap

Kort och gott, så är min Valakut lek färdig nu, det som saknas är en 4e Green
Sun Zenith (om jag nu vill ha en 4e sådan i Mainboard - vet inte hur många GSZ+ST jag vill spela och hur många av varje.
Dessutom ska jag välja vilka rampkort jag vill spela och hur många:

X Harrow
X Khalni Heart Expedition
X Explore
X Cultivate

Förmodligen kommmer jag inte komma fram till något, såvida jag inte får speltesta alla olika kombinationer mot Max, eller om jag hittar något vettigt om det på nätet (kommentarer på MTGsalvation forumet räknas inte :)

---------

Förutom detta så har jag läst en kortare artikel om BR Vamps i Standard. En lek som LSV inte kallar för LEK och en lek som jag är skeptisk till. Jag valde att pröva artikelskrivarens Mainboard i några matcher på MTGO:

4 Bloodghast
2 Captivating Vampire
3 Vampire Hexmage
4 Kalastria Highborn
4 Gatekeeper of Malakir
3 Go for the throat
3 Viscera Seer
4 Vampire Lacerator
4 Pulse Tracker
2 Arc Trail
4 Lightning Bolt
4 Blackcleave Cliffs
4 Dragonskull Summit
4 Lavaclaw reaches
1 Marsh Flats
10 Swamp

Det gick såhär:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar